Tuesday, November 18, 2014

Kurus tanpa berpeluh


Berharapnya ada badan sebegitu hehe. Okay jum berbalik kepada topik utama kita. Ye bukan senang nak kurus mungkin kerana memang tabiat kita suka kedarah je kerja.

Okay follow step saya bagi ni anda akan kurus. Saya taklah kurus sangat cuma dekat paha tu besar mungkin sebab genetik.

1- Pagi lepas sembahyang subuh korang minum air limau nipis atau lemon mana-mana antara dua ni kemudian perah dalam air suam. minum tau tiap-tiap hari banyak khasiat buah ni antaranya vitamin c.

2-minum banyak air masak.

3- minum air teh hijau

4- elakkan makan makan berlemak, bergoreng dan seangkatan dengannya. 

5- Makan dengan perlahan-lahan. Perlahan maksud kat
 sini ialah kunyah dengan lumat makanan tu. makan tanpa muzik atau tv. Makan seelok-eloknya 15 minit.

6- Makan 5 kali sehari kuantiti kecil bagi mengelakkan korang lapar malam nanti.

7- Jangan makan selepas pukul 7 kalau degil jangan makan 3 jam sebelum tidur nanti kalau korang makan pukul 9 contohnya lepastu korang tidur nanti lemak tu terbiar sebab tu la jadi gemuk, makanan mengambil masa untuk hadam selama 3 jam ada faham?

8- Makan buah-buahan.

9- Cintailah diri anda, walaupun anda rase eh gemuknya aku, hodohnya aku asal aku tak cantik macam yang lain asal aku jerawat banyak asal aku bla,bla,bla.. Cubalah terima diri sendiri..aku pun tengah cuba terima diri sendiri.

Okaylah sayang selamat mencuba. :-)